Tuesday, September 17, 2013

Set Hamil Trimester 1,2,3

Pemakanan kaya dengan nutrisi, bayi besar sihat dan sempurna

Anak sihat dan cerdas selalunya dikaitkan dengan pemakanan ibu ketika mengandungkan bayi berkenaan. Pelbagai petua dicari untuk diamalkan ibu mengandung bagi memastikan anak yang dilahirkan sihat sepanjang proses pembesarannya.
Selain faktor emosi yang perlu dijaga ibu mengandung, makanan juga antara perkara yang perlu diberi perhatian kerana nutrisi yang bermutu akan memberi kelebihan kepada bayi dalam kandungan.

Presiden Persatuan Nutrisi Malaysia, Dr E-Siong Tee, berkata pemakanan penting dalam pertumbuhan sahsiah bayi kerana apabila mendapat nutrisi mencukupi dan bermutu, bayi akan membesar dengan sihat dan sempurna.

“Sejak peringkat awal kehamilan, ibu sudah boleh menentukan makanan apa yang perlu ambil bagi memastikan janin mendapat segala keperluan asas untuk membesar dengan sempurna.

“Jadi apabila ibu berada dalam keadaan sihat, mendapat makanan yang baik atau memenuhi keperluan asas sebagai individu mengandung, janin juga akan menerima kebaikan daripada pemakanan diambil ibu,” katanya ketika ditemui pada seminar nutrisi di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

(Sumber Bharian)



Shaklee juga telah membantu ibu-ibu hamil untuk melengkapkan nutrisi mereka bagi menjamin bayi yang sihat. Bagi ibu hamil, mereka boleh mengambil supplement seperti berikut :

 
ESP - memberikan tenaga kepada ibu-ibu hamil serta membantu membina otot, kulit dan hormon

 
B-Complex - mengandungi 8 jenis Vitamin B yang membantu mengurangkan simpton tekanan dan kemurungan. Ia juga membekalkan kepada asid folik kepada ibu hamil

 
Vita-Lea (Multivitamin) - Mengandungi 28 Vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh manusia dan juga membantu mengatasi masalah tekanan darah rendah (HB Low)

 
OsteMatrix - Membekalkan kalsium yang tinggi untuk ibu hamil, mengelakkan kekejangan yang sentiasa dialami oleh ibu hamil, menyokong pertumbuhan gigi dan tulang bayi yang dikandung

 
Omega Guard - kaya dengan DHA dan EPA untuk perkembangan retina mata bayi untuk trimester ke-2 dan perkembangan otak bayi untuk trimester ke-3 serta memelihara tekanan darah dan paras kolestrol yang normal
 ✿ Chewable Vita-C 100 mg - memperbaiki sel-sel tubuh badan dan sel-sel DNA yang baik



Boleh dapatkan dari saya & konsultasi percuma jika membuat pembelian dari saya...PM ja...jgn segan...

Shaklee Independent Distributor
ID: 956983
✉: 012-3247441 | LINA
✉: Cahayabonda21@gmail.com


 FB: https://www.facebook.com/PuteriShiena
 FB Page: https://www.facebook.com/CahayaBonda21
 Blog: http://cahayabonda21.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengikut Setiaku ;)